12/29/2013

Din perspectiva unui jurat....ultima parte




----------------------------------------------- continuare --------------------------------------------------

 Quick Mix- Tiki Cocktail

In aceasta runda, in regulament era precizat:

"Concurentii vor primi un cos cu ingrediente din care vor putea alege un nr. maxim de 7, pentru a prepara un cocktail Tiki, in doua exemplare.Fructele folosite la ornare nu sunt considerate ingrediente.
- Se va urmari conceptul Tiki, balansul bauturii, decorul, creativitatea si originalitatea retetei.
- Ingredientele standard pe care le vor avea toti concurentii la dispozitie sunt: Havana Club 7 YO, Havana Club 3 YO.
- Punctajul maxim 250 puncte.
- Timpul pentru aceasta proba este de 5 minute. In momentul startului se devaluie ingredientele.
- Inainte de a incepe prepararea, concurentul trebuie sa noteze reteta si sa o inmaneze juriului. Astfel juriul va putea urmari corectitudinea prepararii."

Diferenta intre concurenti au facut-o urmatoarele criterii de jurizare:

* Name of cocktail

La fel cum am spus si in postul anterior, numele "can make or break a cocktail". Ce trebuie retinut la acest capitol este ca numele sa fie simplu, memorabil, usor de pronuntat. Ca si o metoda de verificare, ati putea sa va puneti urmatoarea intrebare: daca ar fi sa ne luam dupa nume, mama voastra l-ar comanda intr-un bar?

* Consistency between the 2 drinks

Fiind o proba in care mai multe elemente erau vizate, s-a urmarit indeaproape si eventualele diferente intre bauturi. Lumea barului nu este o lume "analoaga" dar totusi noi ca barmani trebuie sa oferim acelasi serviciu fiecaruia dintre clientii nostri. In aceasta categorie intra si bauturile servite care mereu trebuie sa fie la fel, indiferent de client. Fie ca e prietenul nostru cel mai bun, fie ca este o femeie de servici sau Fane Spoitoru', bauturile trebuie sa fie la fel pentru toata lumea. Asadar, la acest criteriu au punctat mai multi cei care au stapanit mai bine acest aspect.

* Creativity

Fiind o proba ce s-a desfasurat cu ingredientele la prima vedere, provocarea a venit din faptul ca fiecarui barman i s-a pus la incercare abilitatea de a crea ceva nou, inedit si bun. Aici as putea spune ca s-a vazut cine a imbratisat cu adevarat aceasta latura a mixologiei si cine nu. La fel de mult, toate cunostiintele de mixologie cu siguranta au facut diferenta aici iar barmanii care s-au descurcat cel mai bine au fost cei care au reusit sa faca dintr-o simpla meserie, un stil de viata.

* Garnish 

Garnish-ul a jucat si el un rol important in asamblarea bauturii deoarece variantele erau destul de limitate. Desi concurentii nu au avut decat cateva optiuni in materie de garnish, am vazut foarte multe idei foarte bune care m-au surprins intr-un mod placut. Mi-a placut si faptul ca nu s-a exagerat si ca totul s-a pastrat in proportii normale. Felicitari tuturor!

* Personal style

Stilul personal, la fel ca si in probele anterioare a fost unul din elementele ce au separat concurentii. Aici s-a vazut in mod clar cine s-a mai confruntat cu acest gen de situatii pe care le intalnim zi de zi in barurile noastre si cei care au dat dovada de un spirit organizatoric iesit din comun au fost cei care au avut succes. Am fost placut surprins de faptul ca barmanii au respectat pasii de preparare a bauturilor si ca statiile de lucru erau in ordine dupa finalizarea probei.

* Aroma/smell

Fiind o proba pentru bauturi tiki, ma asteptam sa vad aromatizarea facandu-se preponderent cu ajutorul frunzelor de menta dar cand am vazut ca cei care participau acolo s-au folosit si de zesturi de portocale, lamaie, grapefruit mi-am dat seama ca am de-a face cu barmani profesionisti care inteleg rolul substantelor aromatizante din cojile citricelor. Acest aspect nu a fost trecut cu vederea de catre jurati si cei care au recurs la asemenea siretlicuri, au fost recompensati pe masura.

* Taste/Ballance

Deoarece proba s-a desfasurat in ritm alert, concurentii trebuiau sa ia in considerare si gustul final al bauturii. Tema fiind bauturile tiki, balansul nu venea de la ingredientele dulci cu cele amare ci trebuia sa vina de la rom. Da, pentru a fi o bautura tiki, in cazul nostru in primul rand trebuia sa se simta rom-ul. Celalalte ingrediente insa, trebuiau intr-un mod armonios sa puna romul in evidenta. Pana la urma, rom-ul era vedeta principala, nu? Cei care si-au dat seama de acest aspect au fost cei care au avut succes la aceasta proba.

* Appearance

Pentru ca bauturile faceau parte din categoria tiki, organizatorii au hotarat sa le ofere concurentilor o mana de ajutor si astfel le-au asigurat paharele: de diferite marimi si culori, ceea ce aveau insa in comun era faptul ca faceau parte din acest curent, numit tiki. Deoarece treaba era pe jumatate gata, s-a urmarit indeaproape ce anume pot sa mai faca concurentii pentru a transpune bautura lor in aceasta lume mistica. Solutia in cazul acesta a venit de la modul de prezentare a bauturii, cum arata bautura in final, cum era aranjat garnish-ul, etc. Au fost cativa care si-au dat seama de acest aspect asa ca pe calea aceasta vreau sa ii aplaud! Bravo !

* Tiki Recipe

Reteta a fost baza acestei probe deoarece concurentii trebuiau sa construiasca bautura doar dupa ce notau reteta. Reteta trebuia notata in baza ingredientelor secrete pe care le primeau. Ingredientele au fost puse in mod aleatoriu asa ca aici s-a vazut cine stapaneste mai bine tehnicile de mixologie. Cine poate sa creeze pe loc o reteta care sa fie pusa in practica. Pot sa spun ca aceast lucru a reprezentat o provocare pentru multi concurenti iar cei care s-au descurcat cel mai bine au fost aceia care si-au putut stapani emotiile si care au gandit logic fiecare ingredient.

Impresie generala:

Aceasta proba a fost una din preferatele mele deoarece aici s-a vazut in mod clar cine are abilitati de mixologie si cine nu. Mi-a placut sa urmaresc modul de gandire al concurentilor cat si abilitatea lor de a se adapta la diferite situatii impuse de organizatori. Mi-ar fi placut in schimb sa vad si alte trasaturi ale curentului tiki si in acelasi timp modul de abordare a unor retete cred ca putea fi imbunatatit.

Concept Cocktail

In aceasta runda, in regulament era precizat:

" Se urmareste crearea unui cocktail “prototip”, inspirational cu baza Havana Club, care sa poata deveni sursa de idei pentru barmanii moderni. Se urmareste aplicabilitatea in baruri dar nu prin ingrediente si prin tehnica. Deci folosirea ingredientelor special, homemade, etc nu este limitata. 
- Proba se va desfasura sub forma de prezentare si se vor urmari atat ideea si denumirea cocktailului cat si modul de promovare al acestuia. 
- La aceasta proba juriul tehnic va depuncta numai greselile majore de igiena si tehnica concentrandu-se pe stilul de lucru al barmanului, pe atitudine si conversatie/comunicare. 
- Punctaj maxim 250 puncte 
- Timpul pentru aceasta proba este de maxim 7 minute. "

Diferenta intre concurenti au facut-o urmatoarele criterii de jurizare:

* Name of cocktail

Din fericire, aici a fost ultima parte in care ne-am intalnit cu acest criteriu de jurizare. Deoarece bauturile prezentate in acesta proba erau toate creatii proprii, s-a urmarit si acest aspect. Pana la urma, numele este si el un element foarte important in crearea unei bauturi. Am auzit nume originale, interesante si in acelasi timp atractive. Pot sa spun ca au fost unele momente cand de abia asteptam sa gust bautura dupa ce auzeam numele. Un mod foarte eficient de a-ti promova produsele este prin intermediu numelui. Cei ce si-au dat seama de acest lucru, au fost cei care au iesit invingatori la acest criteriu.

Concept Presentation

La fel ca si in cadrul primei probe, concurentii au avut de prezentat juriului conceptul ce a stat in spatele prezentarii lor. Daca la prima proba, accentul s-a pus foarte mult pe Cuba si toate asocierile privind bauturile au fost doar din punct de vedere profesional, de data aceasta am asistat la numeroase incursiuni din viata personala a concurentilor: trairi, experiente etc. Cred ca lucrul acesta a facut ca unele prezentari sa fie putin mai neobisnuite si placute in acelasi timp iar cei care au ales drumul acesta au fost cei care au primit puncte in plus.

Ability to communicate

Modul in care comunicam cu cei din jur ne afecteaza felul cum suntem perceputi de catre ceilalti. Asadar, avand in vedere ca proba aceasta s-a desfasurat cu lavaliera, aici am avut ocazia sa ii (re) cunoastem pe concurenti si sa ascultam unele dintre cele mai bune prezentari de pana atunci. Pe langa mesajul care ne-a fost livrat pe cale orala, am fost preocupati si in acelasi timp de limbajele non-verbale si mai ales de gesturile pe care le faceau concurentii in timp ce ne explicau bautura lor. Desi pentru mine aceasta lume non-verbala este noua, sunt pur si simplu fascinat de cate beneficii iti poate oferi. Ca un mic exercitiu, incercati din cand in cand sa va deconectati de lumea sunetelor pret de cateva clipe si incercati sa intelegeti oamenii doar prin prisma vizuala. O sa vedeti cu timpul, cate lucruri o sa invatati. Mult succes! ;)

Creativity

Aceasta proba facand parte din finala era limpede ca vom asista la niste cocktail-uri foarte bine puse la punct. Aici era momentul ca fiecare concurent sa dea tot ce poate pentru a realiza o prezentare cat mai buna. Creativitatea a fost si ea la rang inalt, astfel aici am avut parte de cele mai bune bauturi din tot concursul. Am fost suprins de toate mixurile inedite si de abordarile diferite pe care le-au avut concurentii. Acesta a fost inca un exemplu clar ca si barmanii din Romania au un cuvant de spus in ceea ce inseamna mixologia la nivel inalt. S-a vazut munca din spatele retetei, documentarea din spatele prezentarii dar si entuziasmul cu care participantii si-au expus punctul de vedere. Mi-ar placea ca toate concursurile sa fie asa de acum incolo.

Personal style

Stilul personal a prezentat deasemenea un factor major in prezentarea finala. De la modul cum se atingeau obiectele pana la modul cum se efectuau turnarile, toate aceste elemente au facut ca prezentarea propriu-zisa sa fie mai usor de parcurs si placuta. De regula in situatii ca aceasta, se poate vedea cine se pregateste mereu si cine se pregateste doar pentru concurs. Inca o data, m-am bucurat sa vad ca din ce in ce mai multi barmani adopta aceasta meserie ca si stil de viata. Si pana la urma, de ce nu ar face-o ?

Aroma/smell

Aroma unei bauturi este un factor foarte important asa ca nici acest aspect nu a scapat de sub ochii vigilenti ai juriului. In cadrul acestui criteriu s-a urmarit modul in care aceste bauturi au reusit stimularea membrilor juriului. De la panglici parfumate, zest-uri de citrice si evantaie parfumate, tot felul de artificii au fost folosite, semn ca cei care au participat si-au facut temele si si-au dat seama cat de important este acest aspect pentru finalizarea unei bauturi. De la parfumuri fine, arome subtile sau chiar miresme pronuntate pot sa zic ca paleta de mirosuri a fost foarte bine evidentiata. Felicitari celor ce au realizat acest lucru.

Taste/ballance

Am tot vorbit de arome, parfumuri, mirosuri etc, dar a venit momentul cand a si trebuit sa gustam aceste minunate licori. Pot sa spun ca cei care au preparat bauturile, si-au indeplinit misiunea si aceea de a pune in evidenta particularitatile acestui tip de rom. Balansul a venit de data aceasta din impartirea corecta a aromelor si din echilibrul ingredientelor. Singurul meu regret la aceasta proba este faptul ca s-a preparat doar un singur exemplar din fiecare bautura! :)

Appearance

Fiind o proba la liber, fiecare concurent a avut sansa de a gandi fiecare element foarte bine. De la pahar, ingrediente pana la metoda si garnish. Mi-a placut sa vad pahare special alese, decoruri bine gandite dar si moduri de servire inedite. De la cufere cu "aur", pana la harti special facute dar si masinute clasice cu care puteai sa faci o tura in lumea cubaneza. Toate aceste lucruri au pus la incercare imaginatia concurentilor iar ce pot sa spun este ca am vazut adevarate spectacole in timpul acestei probe.

Practicability in bars

Un cocktail este bun doar atunci cand putem sa il impartim si cu cei din jurul nostru. Cele mai faimoase cocktail-uri au ajuns faimoase tocmai din cauza acestui aspect, si anume posibilitatea de a putea fi reproduse in majoritatea barurilor din lume. Tocmai acesta a fost si criteriul pe care am mers, pentru ca noi ca membri ai juriului am putut sa ne bucuram de ceea ce aveam in fata dar marea intrebare era: pot si ceilalti? Cei care au avut de beneficiat de pe urma acestui criteriu au fost cei care au inteles aspectul acesta si care l-au pus in aplicare cu brio.

Impresie Generala:

Mixologia fiind unul din domeniile mele preferate, pot sa zic ca am fost onorat sa pot sa jurizez o astfel de etapa. Mi-a placut sa ii urmaresc pe concurenti indeaproape si sa fiu martor la progresul bartending-ului romanesc. Avem barmani buni, avem oameni pasionati, avem tot ce ne trebuie. Este momentul sa aratam acest lucru si lumii inconjuratoare. Desi a fost o adevarata provocare, in cadrul acestei probe mi-ar fi placut ca focus-ul concurentilor sa nu fie pe impresionarea sefului juriului, dl. Stanislav Vadrna si pe prezentarea propriu-zisa. Tine-ti minte 3 cuvinte: less is more!

Podiumul




La fel ca in orice competitie, trebuie sa fie si niste castigatori. Aici eu o sa ma concentrez putin pe cei care au urcat pe podium , astfel avandu-i pe :


Unguras Andrei - Locul 3

Sincer, pe "Fluffy" nu il cunosteam dinaintea concursului decat de pe internet si nu stiam foarte multe despre el. Mi-a placut in mod special carisma sa si faptul ca mereu era cu zambetul pe buze. (semn ca Sergiu Biris si-a indeplinit misiunea) Desi este de putin timp bagat in aceasta industrie a noastra, se vede ca munceste mult si este perseverent iar daca o sa continue tot asa o sa ajunga departe. Nu ramane decat sa il felicit si sa ii urez succes in  continuare.
In ceea ce priveste bautura, mi-a placut foarte mult modul de prezentare iar ca si gust pot sa spun ca a fost foarte bine pusa la punct. O bautura fresh, bine echilibrata si foarte catifelata (fluffy). Andrei a punctat bine la aceasta proba si a plecat mai bogat cu 150 de euro. Felicitari !




Katalin Bene - locul 2

De ceva vreme tot stand si navigand pe internet, am dat din intamplare peste un blog unde erau tratate si subiecte interesante din lumea barului. Incercand sa aflu mai multe despre autorul articolelor am aflat ca erau scrise de un anumit Katalin Bene. Am intrat sa vad pe facebook sa vad cine este acest Katalin cand am descoperit ca acest Katalin de fapt era o Catalina. Asadar am fost foarte surprins sa vad pe cineva atat de pasionat despre acest subiect. Am fost si mai surprins insa cand am putut sa o vad live la concurs. Mi-a placut sa vad o fata determinata, talentata si pasionata. Sincer este un exemplu pentru toate celalalte fete din industria noastra si inca o data a dovedit ca si fetele pot! Felicitari !
Despre bautura pot sa spun ca a fost foarte revigoranta iar ce mi-a placut in mod special a fost culoarea, parfumul si gustul. Fiind o mare impatimita a produselor home-made, a fost o placere sa ne delectam cu o asemenea bautura preparata de ea.

Alexandru Tudor - Locul 1

Am primit multe intrebari dupa aceasta competitie legate de Alexandru. De ce a iesit el pe primul loc si nu altcineva? Raspunsul este simplu: Tudor a fost cel mai constant. A fost si este cel  mai constant barman pe care il cunosc. Dar totusi ce inseamna constant? Haideti sa va luminez: Tudor a castigat Bols-ul, a castigat la IBA, a castigat la Barmaniada. De mai multe ori. Este pe val si stie ce
face. Pe calea aceasta vreau sa il felicit, pentru ca stiu ca munceste foarte mult. Cine stie ce surprize ne rezerva pe viitor ? Cat despre bautura sa, a fost foarte bine echilibrata, a fost servita intr-un mod inedit si original. Nu degeaba este intr-o serie continua de castiguri...

Cam asta a fost Etapa de Mixologie din cadrul competitiei Barmaniada. A fost o placere sa fiu invitat sa o jurizez si sper sa aud doar lucruri bune despre fiecare participant in parte de la acest concurs. Barmaniada insa nu se opreste aici, ea mai are o ultima etapa pana la stabilirea castigatorului si anume etapa de Barista, ce se va desfasura pe 21 Ianuarie.


Va las deocamdata, ne auzim la anul, cu noi subiecte de dezbatut din aceasta lume minunata a barului. Sper sa va gasesc cu bine, sanatosi si dornici de mixat. Un an nou cat mai bun !









12/13/2013

Din perspectiva unui jurat... prima parte


Salutare !

Dupa cum bine stiti, pe 19 Noiembrie a avut loc etapa de mixologie din cadrul concursului "Barmaniada" iar de data aceasta am avut onoarea de a fi invitat ca si membru al juriului.
Pot sa va spun ca a fost o experienta uimitoare, am avut ocazia sa invat foarte multe lucruri, sa ma vad cu vechi prieteni si sa imi fac altii noi. Ce poti sa iti doresti mai mult?

Pentru ca am primit foarte multe intrebari dupa concurs din partea multor concurenti, am decis ca este mai bine sa fac o postare aici si sa vedeti si voi lucrurile din perspectiva unui jurat. Am ales sa fac acest lucru deoarece pana acum nu am intalnit genul acesta de interactiune intre barmani si membrii juriului, in sensul ca dupa competitie, in afara de feedback (daca il ceri) nu primesti nimic. Eu sunt de parere ca acest gen de lucruri nu fac decat sa slabeasca relatiile dintre noi ca si barmani dar mai ales ca si oameni si fiecare dintre cei participanti dar si sustinatori au dreptul sa "vada/auda" si parerile celor care ii jurizeaza.

Asadar fara sa mai pierdem vremea, haideti sa ii dam bataie:

Pentru cei care nu stiu sau au ajuns acolo  mai tarziu, aceasta etapa de mixologie s-a desfasurat sub forma a 4 runde: Perfect Serve, Daiquiri with modern twist, Quick Mix Tiki Cocktail si Concept Cocktail. Primele doua runde au fost pentru calificari iar primii 8 concurenti cu cele mai mari punctaje au fost cei care au mers mai departe.

Perfect Serve

In aceasta runda, in regulament era precizat:

 "Se urmareste modul creativ, inedit de promovare si servire. Romul servit poate fi acompaniat de alta bautura sau chiar produse gastronomice. Se poate servi si un cocktail dar nu este recomandat. Prestatia se va derula sub forma de prezentare, cu lavaliera, timpul disponibil fiind de maxim 3 min. Punctajul maxim pentru aceasta proba este 200 de puncte".

Diferenta intre concurenti au facut-o urmatoarele criterii de jurizare:

* Concept Presentation

In cazul nostru nu era nimic mai mult decat abilitatea concurentilor de a livra in mod corect mesajul prezentarii. In meseria noastra nu este suficient doar sa preparam bauturi, ci sa le si vindem iar cel mai bun mod de a le vinde este prin a povesti clientilor cate ceva despre ele. Cei care au punctat la acest criteriu au fost aceia care au reusit sa asocieze romul cu conceptul lor si care au reusit sa ne transpuna pret de cateva minute in acest taram minunat numit Cuba.

* Customer Experience

Aici totul s-a bazat pe momentul "Ichigo-Ichie" si anume abilitatea barmanilor de a oferi juratilor si publicului in acelasi timp o experienta. Cu totii stim ca oamenii nu mai vin in baruri doar pentru a bea ceva iar in ultima vreme piata romaneasca a devenit suprasaturata de baruri. In cazul acesta si clientii au devenit un pic mai selectivi si sunt mai atenti unde isi cheltuie banii. Cei care vor avea de castigat sunt aceia care fac ceva in plus mereu pentru clienti, lucru pe care l-am urmarit si noi indeaproape.

* Creativity/Innovation

"Stay original in a world of followers and trends!" Dupa cum bine spune si colegul nostru Luca Valentin, este foarte greu sa fii original in industria noastra tocmai de aceea este bine ca mereu sa venim cu ceva nou, care sa fie numai al nostru. Am fost foarte suprins sa vad multe chestii originale, noi, creative si inovative in acelasi timp, in timpul acestei probe. Concurentii au demonstrat inca o data ca si la noi se poate ! Big Like !

* Practicability in bars

Acest criteriu a fost unul dintre criteriile care au facut clar partajul intre concurenti pentru ca bautura servita trebuia sa indeplineasca o conditie si anume: sa poata fi reprodusa in orice bar decent. In acesta situatie s-au luat in calcul toti factorii: ustensilele folosite, modul de executie, timpul de executie, aspectul financiar si cel social. Toate aceste lucruri au fost puse in balanta iar cei care au punctat cel mai bine au fost cei care au gasit un echilibru intre toate aceste elemente.

* Synergy of ingredients

Aceasta este o situatie cu care ne confruntam cu totii de fiecare data cand vrem sa creem ceva nou. Ingredientele sunt foarte importante si multi dintre noi suntem mereu in cautare de ingrediente noi, speciale, nefolosite pana acum, cu cat mai rare, cu atat mai bine. Dar acest lucru nu este suficient din pacate. Ingredientele trebuie sa se potriveasca in cadrul unei bauturi asemanator cu piesele unui puzzle. Pentru a face acest lucru insa este nevoie de foarte mult studiu si multe "trials and errors". Si in acest caz, bauturile care au castigat cele mai multe puncte au fost acelea ce nu au avut conflict de arome, unde ingredientele au fost impletite intr-un mod armonios.

* General Efficiency

Acest aspect implica modul cum se desfasoara barmanul in spatele barului. Cat de eficient este? Respecta regula Porsche? Dar regula Supermarket? Foloseste ambele maini? etc. In acelasi timp a fi eficient inseamna si a profita de tot ceea ce ti se ofera iar in cazul acesta este timpul! Concurentii care au punctat aici au fost cei care s-au folosit de toata durata timpului acordat. Nu uitati, time is money !

* Personal Style

Stilul personal este un lucru ce ti-l dezvolti cu timpul si se obtine doar lucrand in spatele barului. Odata cu inaintarea in timp incepi sa dobandesti anumite indeletniciri pe care poti sa le "polishezi" insa pentru asta este nevoie de multa rabdare. Asa ca as putea spune ca cei care au punctat cel mai mult aici au fost cei care au avut cea mai multa rabdare. :)

Impresie Generala:

Am fost foarte placut surprins sa vad foarte multe idei bune inspirate din cultura Cubei. S-a vazut clar ca s-a facut multa documentare pe tema acestui subiect si ca multi concurenti au venit cu temele facute pentru acest concurs. In schimb mi-as fi dorit sa se fi dat mai multa atentie regulamentului si "focus-ul" sa fi fost pe ritual si nu pe produs. Stiati ca exista o traditie in Cuba atunci cand se desface o sticla noua de rom?  Pe langa asta, acest brand de rom exista din 1878 si este facut de cateva generatii bune de catre cei mai buni blenderi masteri din Cuba. Asadar daca ei au hotarat ca romul lor este bun, inseamna ca este bun. Nu mai are nevoie de altceva in plus, de vreo infuzie, macerare etc. Daca ii lipsea ceva, credeti-ma ca Don Jose Pablo Navarro si-ar fi dat seama! Parerea mea! :)

Daiquiri with modern twist

Aceasta a fost a doua runda iar regulamentul aici prevedea:

" Se urmareste crearea unui Daiquri modern, balansat, echilibrat si original. Cocktail-ul sa aiba ADN-ul unui Daiquiri. Se va servi in 2 portii/pahare. Punctajul maxim ce se poate acumula este de 300 de puncte. Timpul pentru aceasta proba 5 minute."

Diferenta intre concurenti au facut-o urmatoarele criterii de jurizare:

* Name of cocktail

Pentru mine, este partea cea mai grea atunci cand creez o bautura, pentru ca numele este mai mult decat un cuvant. Este un element ce completeaza o bautura. Poate fi considerat chiar ca si un "garnish" de completare. Fiind un mod de a identifica bautura el trebuie sa fie intr-o armonie perfecta cu restul elementelor.

* Concept Presentation (on paper)

Deoarece proba s-a desfasurat "Silent Mode" aici am avut ocazia sa cunosc pe fiecare concurent in parte, prin intermediul foii de prezentare. Am fost foarte bucuros sa vad foarte multi barmani curiosi, pasionati, amuzanti, cateva laturi pe care nu le-am mai vazut pana atunci. Diferenta aici a fost modul in care barmanii au transmis informatia catre juriu.

* Creativity/Originality

Dupa cum bine stiti, Daiquiri este un cocktail simplu, dar sofisticat. Gasesti foarte greu la noi in tara unul preparat corect iar aici fiind necesara crearea unui twist dupa acest cocktail, tin sa va spun ca nivelul meu de curiozitate a fost unul maxim. Am fost foarte suprins sa vad si sa gust multe combinatii absolut uluitoare.

* Garnish

Garnish-ul de regula este ultima frontiera in ceea ce inseamna relatia barman-cocktail-client. Este ultimul lucru pe care il punem intr-o bautura (de cele mai multe ori) si primul lucru pe care il vede clientul atunci cand ii este servit cocktail-ul. In cazul acesta, cele mai de succes au fost cele care au fost simple si de efect.

* Personal Style

In cadrul acesti probe, jurizarea stilului personal s-a facut urmarind limbajul corpului. Pot sa spun ca a fost o surpriza neasteptata pentru mine deoarece am avut ocazia sa vad si sa invat in acelasi timp multe lucruri noi despre cei pe care i-am jurizat. Ca un mic exercitiu, data viitoare cand va mai uitati la vreun filmulet cu unul din barmanii vostri preferati, inchideti sunetul si o sa intelegeti despre ce vorbesc.

* Aroma/Smell

Aroma si mirosul fac parte (sau cel putin ar trebui) din arsenalul secret al barmanului. Spun asta deoarece stiind asta am putea sa ne jucam putin cu ele si sa stimulam clientul din punct de vedere olfactiv. Suntem "homo sapiens" prin excelenta iar un reflex pe care l-am dobandit dupa milioane de ani de evolutie este faptul ca inainte sa bagam ceva in gura, mirosim tot timpul. Acest lucru cazut in mainile cui trebuie poate devenit o "arma absoluta" deoarece cerul este limita cand vorbim de stimularea simtulurilor. In cazul acesta tot ce a fost necesar au fost ingredientele fresh si o oxigenare corespunzatoare iar Dumnezeu mi-e martor ca am avut parte de ambele. Din plin. De mai multe ori. Felicitari ! :)

* Taste/Ballance

Unul din factorii decisivi in ceea ce inseamna aceasta proba, care la randul sau nu a scapat de ochii vigilenti ai juriului. Aici s-a urmarit echilibrul retetei in ceea ce inseamna cocktail-ul. Un echilibru nu inseamna cantitati egale intre modificatori ci si armonia lor finala. Mai mult decat atat, s-a urmarit si modul in care a fost pus in valoare romul de catre celalalte ingrediente iar cei care au primit puncte in plus aici au fost cei care au respectat regula: "Let the Spirit Shine"!

* Appearance

Am vorbit mai inainte de stimularea olfactiva, ei bine acum este vorba de stimularea vizuala a clientului. Aspectul cocktail-ului dar si modul de prezentare sunt doi factori decisivi in ceea ce priveste impresia generala. De la pahare, garnish, pana si ustensile, toate aceste lucruri au contribuit la decizia finala iar cei care au primit bile albe au fost cei care au decis sa forteze un pic limitele si sa fie un pic diferiti.

* Synergy with Classic Daiquiri

Alt aspect ce a dat mare bataie de cap participantilor si anume sinergia cu clasicul Daiquiri. Pentru a avea o sinergie cu faimoasa bautura, in primul rand trebuia studiat foarte bine acest cocktail si stabilirea ADN-ului. Ce face un Daiquiri sa fie un Daiquiri? Castigatoare, in acest caz au fost cocktail-urile ce au avut cele mai multe lucruri in comun cu aceasta binecunoscuta bautura mixata.

* Practicability in bars

Ideea de baza la acest subpunct era faptul ca se presupune ca orice bar decent are tot ceea ce trebuie pentru a prepara un clasic Daiquri. Acest lucru trebuia sa se regaseasca si in portofoliul participantilor iar bauturile cu punctaj inalt au fost cele care au fost simple si elegante, cele care au avut un grad mic spre mediu de dificultate si cele care ar fi putut fi reproduse cu usurinta in alte baruri.

Impresie Generala:

Fara dar si poate, in seara aceea am baut unele dintre cele mai bune Daiquri din viata mea pana atunci.Am fost uimit de creativitatea si inventivitatea de care au dat dovada concurentii, dovada fiind punctajele mari obtinute la aceasta proba. Deoarece a fost o runda efectuata in "Silent Mode" iar singurul contact cu juriul a fost foaia de prezentare, mi-ar fi placut ca acest detaliu sa nu fi fost tratat atat de superficial. Pana la urma detaliile fac diferenta, nu ? Am punctat cate lucruri despre acest aspect si in postarile anterioare. Cui i-a scapat, trageti un ochi aici!



Cam atat deocamdata, revin in curand si cu partea a doua!

Pana data viitoare,
Toate cele bune